بررسی روانشناسی اختلالات جنسی

روانشناسی اختلالات جنسی

علت بروز اختلالات جنسی علم روانشناسی به صورت تخصصی بر اختلالات رفتاری افراد مطالعه کرده و هرگونه آسیب‌ های مربوط به روان و سیستم عصبی افراد را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌ دهد. برخی از آسیب‌ های جسمانی و جنسی ممکن است برای افراد کمی نگران کننده باشند و زندگی آنها را تحت تاثیرات […]

علت بروز اختلالات جنسی

برخی از آسیب‌ های جسمانی و جنسی ممکن است برای افراد کمی نگران کننده باشند و زندگی آنها را تحت تاثیرات منفی قرار می‌ دهد، اما عموم افراد نسبت به آگاهی محدودی که دارند ممکن است به دنبال روش‌ های درمانی نباشند و چنین اختلالاتی همه روزه شدت خواهد یافت.

اگر متوجه میشوید که در انجام فعالیت‌ های جنسی و روابط زناشویی اختلالاتی پیش آمده است تنها راه حل درمان و پیشگیری از شدت گرفتن آن مراجعه به مشاوره و روانشناسان است که در این زمینه تخصص و مهارت کافی را دارا هستند.

طبق تحقیقات انجام شده برخی از بیماری‌ ها و آسیب‌ های جسمانی و یا آسیب‌ های روانی می‌ توانند تاثیر مستقیم بر بروز اختلالات جنسی داشته باشند.

به عنوان مثال بیماری‌ های قلبی و عروقی، دیابت و هرگونه آسیب در سیستم عصبی بدن از مهمترین دلایل ایجاد اختلالات جنسی است، ناگفته نماند که مشکلات کبدی و کلیوی هم بر این مسئله اثر مستقیم خواهد داشت و ممکن است هرگز متوجه میزان آسیب‌ های ناشی از آن نباشید.

یکی مهمترین دلایلی که منجر به بروز اختلالات جنسی میشود آسیب‌ ها و بیماری‌ های روانی مانند افسردگی می‌ باشد.

حتی مصرف داروهای ضد افسردگی هم بر این مسئله اثرگذار است پس باید بدانید که اختلالات روانی می‌ تواند منجر به بروز اختلالات جنسی شده و حتی شیوه‌ های درمانی نیز گاهاً باعث تشدید چنین مسئله‌ ای خواهند شد.

شاید برخی از افراد تصور کنند که اختلالات جنسی تنها مربوط به کاهش میل جنسی افراد میشود.

مطالعه بیشتر  زایمان طبیعی

اما باید بدانید که اگر چنین اختلالاتی شدت پیدا کند باعث میشود تا افراد هیچگونه تمایلی به برقراری روابط جنسی نداشته و علاوه بر مشکل در زندگی زناشویی افراد از نظر روحی روانی و حتی عاطفی نیز صدمات زیادی را متحمل خواهند شد.

با این حال اختلالات جنسی به این معناست که افراد ضمن انجام برقراری رابطه گاهاً دردهای بسیار زیادی را تجربه کرده و حتی تاخیر یا عدم ارگاسم باعث سرد شدن آنها نسبت به این روابط میشود، این افراد نهایتاً میل جنسی را از دست داده و هیچگونه تمایلی به برقراری رابطه نخواهند داشت.

محققان بر این باورند که دو دلیل برای بروز اختلالات جنسی وجود دارد دسته اول مربوط به آسیب‌ های فیزیکی است و علت دوم مسائل روانشناختی می‌ باشد.

از مهمترین علل فیزیکی که منجر به اختلال جنسی میشود می‌ توان به بیماری‌ هایی اشاره کرد که معمولاً افراد در بروز آنها هیچ نقشی ندارند، با این حال مصرف انواع مواد مخدر و برخی از داروها می‌ تواند عوارضی مانند اختلالات جنسی را در پی داشته باشد.

اما از دیگر دلایل روانشناختی باید به اضطراب و استرسی اشاره کرد که ممکن است افراد ضمن کار، تحصیل و یا در روند زندگی به آن دچار شوند، از طرف دیگر آسیب‌ های روحی و عصبی مانند افسردگی، احساس گناه و حتی ترومای جنسی نیز از جمله دلایلی است که به این آسیب ختم شده و البته می‌ توان تا حد زیادی شرایط را برای کنترل و درمان فراهم کرد.

درمان اختلالات جنسی توسط روانشناسان

روانشناسان افرادی هستند که بسیاری از آسیب‌ های روحی و روانی را با صحبت و مشاوره درمان می‌ کنند اما اگر نیاز باشد در کنار ارائه مشاوره و صحبت با بیماران پزشک مصرف دارو را تجویز کرده تا بتوانند روند درمان را به درستی و خیلی سریع پیش ببرند.

مطالعه بیشتر  مراقبت های بعد از بارداری

اگر قرار باشد که اختلالات جنسی در بدن بانوان درمان شود مصرف انواع هورمون استروژن و تستسترون تاثیر مثبتی بر سلامت آنها خواهد داشت، البته در دوره یائسگی این دارو باید تحت نظر پزشک مصرف شود تا تعادل بدن بر هم نخورد.

از دیگر روش‌های موثر برای درمان اختلالات جنسی سکس تراپی می‌ باشد، مشاوران و متخصصان فعال در این زمینه با ارائه راهکارهای موثر به بیماران می‌ توانند تا حد زیادی اختلالات جنسی را برطرف نمایند.

از طرف دیگر درمان‌ های رفتاری و یا روان درمانی کمک می‌ کند تا اگر اختلالات جنسی به واسطه اضطراب، ترس و یا مشکلات مشابه بروز پیدا کرده باشد خیلی سریع درمان شده و فرد به ثبات روحی و روانی پایداری خواهد رسید.

به طور کلی داشتن روابط جنسی کاملاً کنترل شده و سالم برای هر فرد از مهمترین نکاتی است که باید به آن رسیدگی شود، اگر متوجه میشوید که اختلالات جنسی بنا به دلایل مختلف رخ داده است به هیچ عنوان نباید نسبت به درمان آن کوتاهی کنید.

پزشکان با راهکارهای موثر به مراجعین یاد می‌ دهند که در چنین موقعیتی با چه نوع رفتار و چه شرایطی می‌ توانند وضعیت را به حالت عادی بازگردانند، اگر اختلالات جنسی درمان نشوند در طولانی مدت عواقب بسیار زیادی را برای بیماران به همراه خواهد داشت و ممکن است حتی در اوایل بیماری متوجه اهمیت چنین مسئله‌ ای نباشند.

با این حال متخصصان و کارشناسان با استفاده از متدهای نوین سعی دارند تا هرگونه اختلالات جنسی را درمان کرده و از بازگشت مجدد چنین آسیبی جلوگیری خواهند کرد.

مطالعه بیشتر  زایمان طبیعی در آب

علائم و نشانه‌ های اختلالات جنسی

بروز اختلالات جنسی با هر دلیلی می‌ تواند زندگی افراد را با مشکلات زیادی مواجه کند و تمامی پزشکان معتقدند که این عارضه باید خیلی سریع کنترل و درمان شود.

مهمترین علائم و نشانه‌ های اختلالات جنسی را در این مطلب برای شما شرح خواهیم داد تا اگر با یک یا چند مورد از آنها مواجه هستید سریعاً جهت بررسی و کنترل آسیب به پزشک مراجعه نمایید.

طبق نظر روانشناسان تمامی افرادی که از نظر جسمی و روانی آمادگی انجام رابطه را ندارند افرادی هستند که با بی‌ میلی مواجه شده و ممکن است اختلالات جنسی در آنها رخ داده باشد و حتی ممکن است نشانه‌ های مختلف را به مرور زمان تجربه کنند.

اختلال نعوظ یکی از مهمترین علائم آسیب‌ های جنسی در آقایان می‌ باشد که بزرگترین نشانه اختلال جنسی در آقایان خواهد بود، البته این افراد ممکن است تاخیر در انزال را تجربه کرده و حتی ممکن است چنین تجربه‌ ای را هرگز نداشته باشند.

اما باید نشانه‌ های اختلالات جنسی در بانوان را بشناسید، قبل از هر چیز باید بدانید که بانوان نیز ممکن است بیش از آقایان چنین مسائلی را تجربه کنند و عوامل مختلفی منجر به بروز چنین شرایطی خواهد شد.

بی‌ میلی جنسی و عدم توانایی رسیدن به ارگاسم در بانوان از بزرگترین نشانه‌ های اختلالات جنسی به شمار می‌ آید گاهاً این افراد ترشح طبیعی واژن را از دست داده و درد بسیار زیادی را هنگام مقاربت تجربه می‌ کنند.